Coaching i mentoring

Executive MBA

Partner strategiczny kierunku Executive MBA: Coaching i mentoring

Nasze studia posiadają akredytacje:

Studia podyplomowe Executive Master of Business Administration: Coaching i mentoring nadają uprawnienia do zasiadania w Radach Nadzorczych Spółek z Udziałem Skarbu Państwa.

Studia dają możliwość otrzymania międzynarodowego certyfikatu z zakresu coachingu i mentoringu EMCC Global na poziomie EQA Practitioner

Organizacja studiów

  1. Studia trwają dwa semestry
  2. Tryb: niestacjonarny (sb-nd)
  3. Ilość zjazdów: 12 (dwudniowe)
  4. Liczba godzin: 230
Executive MBA

Program studiów - studia trwają 2 semestry

  • Definicja, rodzaje, tło historyczne,
  • Coaching a inne metody rozwojowe,
  • Podejście European Mentoring and Coachig Council – 25 lat badań,
  • Podstawowe zasady i paradygmaty coachingu,
  • Rozwój coacha i standardy europejskie,
  • Postawa coacha.
  • Trendy i metody pracy,
  • Kompetencje coacha i mentora,
  • Cele w coachingu,
  • Pytania coachingowe – główna metoda pracy coacha i mentora,
  • Feedback w coachingu,
  • Indywidualny odbiór rzeczywistości a umiejętność wycofywania „własnej mapy”,
  • Kontraktowanie i sesja kontraktowa,
  • Kodeks etyczny i działanie zgodnie z nim – dbałość o standardy i etykę.
  • Moje mocne strony i zasoby związane z pracą coachinową i nową rolą,
  • Obszary do rozwoju i praca nad nimi,
  • Przygotowanie się do roli świadomego profesjonalisty,
  • Uważność na innych uważność na siebie.
  • Nurty psychologii z których czerpie coaching i mentoring,
  • Koncepcje osobowości a rozwój osobisty,
  • Elementy psychologii uczenia się.
  • Kanały komunikacji, modalności i ich zastosowanie,
  • Praca w przestrzeni,
  • Pacing i Leading w coachingu,
  • Praca oparta na zasobach klienta – potencjał, cele, wartości i przekonania,
  • Mikrokomunikacja – obserwacja sygnałów niewerbalnych w coachingu,
  • Lingwistyka i jej znaczenie,
  • Poziomy komunikacji i analiza komunikatu na różnych poziomach,
  • Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna,
  • Dysocjacja, asocjacja i metapoziom,
  • Planowanie działań w coachingu,
  • Action Plan jako metoda aktywizacji wewnętrznego potencjału,
  • Proces zmiany i jej etapy oraz sposoby interwencji,
  • Metoda pracy z dylematami,
  • Wzorce i zmiana nawyków,
  • Metaprogramy jako style naszej percepcji,
  • Mapy Myśli – jako metoda diagnozy i zmiany percepcji.
  • Praca z przekonaniami i metody zmiany przekonań z różnych nurtów psychologii i coachingu,
  • Relacje w obszarze zawodowym i prywatnym jako temat w coachingu – metody pracy z relacjami,
  • Metafora jako metoda pracy coachingowej,
  • Zastosowanie wizualizacji, obrazu, opowieści i przedmiotów w pracy z metaforą.
  • Mentoring – definicja, tło historyczne,
  • Założenia mentoringu,
  • Kompetencje Mentora, cechy, umiejętności i postawy,
  • Specyfika relacji mentor – mentee,
  • Przebieg procesu mentoringu.
  • Wdrażanie programów mentoringowych w organizacjach,
  • Cele, zadania i rola mentoringu w organizacjach,
  • Menedżer jako mentor,
  • Tworzenie przestrzeni i wsparcia dla mentoringu w organizacjach,
  • Warunki skuteczności budowania programów mentoringowych,
  • Dobre praktyki mentoringowe w kontekście rozwoju organizacyjnego.
  • Biznes coaching i executive coaching,
  • Coachingowy styl przywództwa,
  • Praktyki coachingu i mentoringu w roli szefa.
  • Dbałość o równowagę i rozwój,
  • Dobre standardy,
  • Ewaluacja w coachingu i mentoringu – metody,
  • Superwizja w pracy coacha i mentora,
  • Dalszy rozwój i Akredytacja europejska EIA.

Praktyczne ćwiczenia wszystkich technik poznanych w trakcie kursu, utrwalenie metod i modeli, ugruntowanie umiejętności dobierania metody pracy coachingowej do dylematu klienta. Dzień ten ma charakter grupowej superwizji uczącej dla przyszłych coachów i mentorów. Podsumowanie zdobytych kompetencji EMCC.

Po ukończeniu studiów słuchacz otrzymuje:

Zgodnie art. 164 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. poz. 1668) oraz Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 września 2018 r. w sprawie dokumentów wydawanych w związku z przebiegiem lub ukończeniem studiów podyplomowych i kształcenia specjalistycznego – 19 września 2018 r. Poz. 1791) – wydane przez Uczelnię Nauk Społecznych w języku polskim oraz angielskim
Potwierdzenie spełnienia kryterium stanowiącego warunek konieczny wskazany w wymogach wobec kandydatów na członków organów nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa, zgodnie z art. 19 ust. 1 pkt 1 lit. c ustawy z dnia 16 grudnia 2016r. – o zasadach zarządzania mieniem państwowym (Dz. U. z 2019r. poz. 1302, 1309, 1571, 1655). Dotyczy słuchaczy z spełniających inne warunki ustawowe na terenie Rzeczypospolitej Polskiej – wydane przez Uczelnię Nauk Społecznych w języku polskim oraz angielskim
Certyfikat w języku angielskim wydany przez jednostkę akredytującą program Executive MBA Z-WAY to excellence Business School z siedzibą w Szwajcarii
Certyfikat potwierdzający nadanie międzynarodowych kwalifikacji biznesowych Executive MBA – wydany przez Uczelnię Nauk Społecznych w języku polskim
wydany przez Institute for Executive Development
EMCC Global na poziomie  EQA Practitioner – dodatkowa opłata EUR300 – dobrowolne

"Bądź tą właśnie zmianą, którą chcesz zobaczyć w świecie."

Mahatma Gandhi

Aktualności