Przywództwo i zarządzanie w oświacie
Executive Master of Business Administration
Program Executive MBA: Przywództwo i zarządzanie w oświacie realizujesz wybierając moduł Zarządzanie w oświacie, który rozpoczyna się w II semestrze studiów
Studia Executive MBA: Przywództwo i zarządzanie w oświacie organizowane są przez Uczelnię Nauk Społecznych z siedzibą w Łodzi we współpracy z międzynarodowymi partnerami biznesowymi.
Executive MBA: Przywództwo i zarządzanie w oświacie to elitarne studia podyplomowe, przeznaczone dla absolwentów studiów wyższych, ukierunkowane na kompleksowe przygotowanie z zakresu nowoczesnych metod i technik zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji przywódczych kluczowych w oświacie. Charakteryzują się innowacyjnym podejściem do zagadnień zarządzania i biznesu z perspektywy nowych wyzwań w kierowaniu placówką oświatową. Skierowane są przede wszystkim do osób pracujących w oświacie, kierujących placówkami oświatowymi, bądź planujących prowadzić własną działalność oświatową a także pracowników skoncentrowanych na rozwoju osobistym i awansie zawodowym. To odpowiedź na wciąż rosnące zapotrzebowanie na poszerzanie kwalifikacji kadr a tym samym doskonalenie procesów kierowania, zarządzania i funkcjonowania organizacji. Postęp technologiczny i duża konkurencja wymagają ciągłego rozwoju i coraz szybszego reagowania na nieustannie zmieniające się wymogi rynku. Studia MBA ukierunkowane są na doskonalenie kompetencji menadżerskich i implementację nowoczesnego podejścia w kreowaniu modeli biznesowych.
Studia podyplomowe Executive Master of Business Administration: Przywództwo i Zarządzanie w Oświacie nadają uprawnienia do zasiadania w Radach Nadzorczych Spółek z Udziałem Skarbu Państwa.
Studia podyplomowe Executive MBA: Przywództwo i zarządzanie w oświacie nadają uprawnienia do ubiegania się o stanowisko dyrektora placówki oświatowej w rozumieniu § 1 pkt. 2 Rozporządzenia MEiN
Celem studiów podyplomowych Executive MBA: Przywództwo i zarządzanie w oświacie jest przekazanie Słuchaczom specjalistycznej wiedzy w zakresie nowoczesnego zarządzania placówką oświatową, doskonalenie praktycznych umiejętności menedżerskich w działaniach biznesowych, komunikowaniu, negocjowaniu czy sprawnym podejmowaniu decyzji strategicznych. Wysoko wykwalifikowana kadra posiadająca bogate doświadczenie w przestrzeni zarządzania, umożliwia budowanie relacji biznesowych, nawiązanie sieci kontaktów a także umacnianie postaw kierunkujących Słuchaczy na współpracę w trakcie i po ukończeniu studiów. Studia umożliwiają bowiem kreowanie i wzmacnianie kompetencji przywódczych, rozwijają umiejętności analitycznego myślenia i zdolności negocjacyjne, a także przygotowują absolwentów do efektywnego zarządzania w sytuacjach kryzysowych. Program studiów umożliwi Słuchaczom zapoznanie się z zagadnieniami przywództwa edukacyjnego, zarządzania strategicznego, elementami prawa oświatowego i zarządzania oświatą, analizowania i interpretowania prawa oświatowego, prawa pracy, prawa administracyjnego, kontroli zarządczej, zarządzania finansami publicznymi, skutecznej komunikacji interpersonalnej, zarządzania zmianą, a także umiejętności zarządzania projektami. Studia nadają uprawnienia do ubiegania się o stanowisko dyrektora placówki oświatowej w rozumieniu § 1 pkt. 2 Rozporządzenia MEiN.
Organizacja studiów
- Studia trwają dwa semestry
- Tryb: niestacjonarny (sb-nd)
- Ilość zjazdów: 10 (dwudniowe)
- Liczba godzin: 190
Program studiów realizowany podczas II semestru
-
Aspekty prawne i organizacyjne zarządzania placówką oświatową
-
System edukacyjny i polityka oświatowa
-
Administrowanie placówką oświatową i kontrola zarządcza w oświacie
-
Nadzór pedagogiczny i zarządzanie jakością
-
Przywództwo edukacyjne w szkole
-
Komunikacja marketingowa w oświacie
-
Planowanie i organizacja pracy dydaktyczno-wychowawczej
-
Współpraca ze środowiskiem i budowanie partnerstwa edukacyjnego
-
Nowoczesne technologie w zarządzaniu i organizacji placówek oświatowych
Zarządzanie strategiczne w kontekście prawnym, społecznym i finansowym
Cele i zadania szkoły w świetle obowiązujących przepisów prawa, wymagania państwa wobec szkół, stosowanie prawa powszechnego, struktura i tworzenie wewnętrznych aktów prawnych, zarządzanie finansami w szkole.
System edukacji w Polsce, analiza porównawcza systemów UE, nowe teorie, koncepcje i trendy edukacyjne.
Administrowanie szkołą/placówką edukacyjną, zarządzanie finansami publicznymi, kontrola zarządcza, polityka kadrowa, bezpieczeństwo fizyczne i psychiczne w szkole, interwencja w sytuacjach kryzysowych.
Zewnętrzny i wewnętrzny nadzór pedagogiczny, projektowanie wewnętrznego systemu zarządzania jakością kształcenia, rozwój kariery zawodowej pracowników.
Style przywódcze, zmiana jako proces, zarządzanie zmianą, grupowe podejmowanie decyzji i strategie negocjacyjne, zarządzanie zasobami ludzkimi i polityka kadrowa.
Marketing w oświacie – strategia rozwoju placówki oświatowej, marketing usług oświatowych, media w procesach komunikowania szkoły, etyka usług. profesjonalnych
Przywództwo dla uczenia się i rozwoju indywidualnego, szkoła wobec wyzwań i zmiany paradygmatu, organizacja pracy dydaktyczno-wychowawczej, plany nauczania i arkusze organizacyjne, strategie efektywnego. uczenia się, badanie efektywności procesu uczenia się, organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Mediacje i negocjacje w usługach edukacyjnych, umiędzynarodowienie placówki oświatowej, inspirowanie uczniów do aktywności społecznej, otoczenie placówki jako źródło szans, zagrożeń i ograniczeń,
IT w oświacie – wykorzystanie technologii w zarządzaniu i procesie kształcenia, programy wspomagające zarządzanie, TIK w pracy szkoły, usługi informatyczne, bezpieczeństwo w sieci, audyt legalności i bezpieczeństwo informacji, metody i techniki kształcenia na odległość
Po ukończeniu studiów słuchacz otrzymuje:
-
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
-
Certyfikat potwierdzający kwalifikacje do zasiadania w radach nadzorczych
-
Certyfikat potwierdzający nadanie tytułu MBA wydany przez jednostkę akredytującą
-
Certyfikat potwierdzający uprawnienia do ubiegania się o stanowisko dyrektora placówki oświatowej